Výrobek se vyrobí za stokorunu, pak se předá velkoobchodům, skladům, dopravcům, dealerům, maloobchodům a nakonec ho dostane spotřebitel. Aby se o výrobku spotřebitel dozvěděl, je třeba vytvořit reklamu (reklamní agentura) a zaplatit její zveřejnění (TV, rádio, billboardy apod.). To, co stálo stokorunu, stojí nakonec třeba trojnásobek. Je to dlouhá a drahá cesta.
Zruší se tradiční mezičlánky a část ušetřených peněz
dostane přímo prodejce, který zastupuje práci klasických
zprostředkovatelů. Navíc dostane prodejce další část ušetřených
peněz za práci lidí, které získal do svojí struktury. Zbytek ušetřených
peněz se použije na vývoj výrobku, případně na snížení konečné ceny
výrobku.
Dá se tedy říci, že MLM je systém, který zamezuje plýtvání.
Ušetřené peníze se rozdělí mezi zákazníky, prodejce a
organizátory.
Prostřednictvím MLM může na trh proniknout i firma, která má výjimečný
produkt, ale nemá dostatek peněz proniknout na trh klasickou cestou.